سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان فضانورد

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زندگینامه فضانوردان زن

    نظر

در اینجا اسامی چند تن از اینان را بیان میکنم امیدوارم خوشتون بیاد!

????????????????????????????????

معرفی خانم انوشه انصاری ، اولین زن توریست فضانورد¢

انوشه انصاری ، سرمایه دار ایرانی ، بزودی اولین زن توریست فضانورد دنیا خواهد بود که به فضا سفر می کند . این سفر فضایی ?? سپتامبر ???? (?? شهریور ????) آغاز می شود .طبق گزارش آژانس فدرال فضایی روسیه ، انوشه ?? ساله ، ?? سپتامبر با سفینه سایوز از سکوی فضائی بایکونور در قزاقستان همراه با دو فضانورد روسی و آمریکایی برای سفری ?? روزه به فضا می رود .سفینه سایوز در ایستگاه بین المللی فضایی در ??? کیلومتری زمین مستقر خواهد شدانوشه انصاری با این سفر ، به چهارمین توریست فضایی دنیا تبدیل می شود . پیش از این ، دو آمریکایی و یک تبعه آفریقای جنوبی موفق به انجام این سفر شده بودند .نخستین توریست فضایی جهان یک سرمایه‌دار اهل کالیفرنیا به نام “دنیس تیتو” بود که در سال ? ????به ایستگاه فضایی سفر کرد . وی پس از بازگشت در توصیف سفر خود گفت: “من به بهشت سفر کرده بودم.”خانم انصاری در مورد سفر خود می گوید: “برایم جالب خواهد بود که از زمین خارج شوم و ببینم که جهان ما واقعا چه شکلی است.

انوشه انصاری که در تهران متولد شده است ، در ?? سالگی به آمریکا رفت و در رشته مهندسی برق از دانشگاه فارغ التحصیل شد . وی یکی از بنیانگذاران شرکت تله کام تکنولوژی است که بعدها آن را فروخت.مجله آمریکایی فوربس ، ? سال پیش او را به عنوان یکی از موفق ترین چهره های تجاری زیر ?? سال آمریکا معرفی کرده بود .خانم انصاری طی ماههای اخیر ، در مرکز فضایی هیوستون آمریکا و مرکز فضایی گاگارین روسیه مشغول دریافت آموزش های لازم برای سفر فضایی خود بوده است.اولین زن فضانورد توریست دنیا قرار است پس از ده روز با دو فضانورد روسی و آمریکایی که شش ماه است در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند به زمین بازگردد .

خانم انصاری دو سال پیش جایزه “انصاری اکس-پرایز” (Ansari X-pri) را بنیان نهاد. هدف از این جایزه تشویق بخش خصوصی برای انجام سفر به فضا بود .به گفته "انصاری" وی در سالهای کودکی خود مجموعه تلویزیونی "استار ترک" را از تلویزیون ایران با علاقه تماشا می‌کرده و همواره یکی از بزرگترین آرزوهایش سفر به خارج از جو زمین و تماشای کره زمین از فضا بوده‌ است . خانم انصاری می گوید : " کاوش فضا جزء آرزوهای کودکی من بود که حالا برایم قابل لمس شده است. "

انصاری" در اوایل سال میلادی جاری آزمایشهای پزشکی دشوار لازم برای سفر به خارج از جو را با موفقیت پشت سرگذارده و چند ماه در پایگاه فضایی "استار سیتی" در خارج از شهر مسکو تحت آموزشهای فضایی بوده ‌است .پایگاه فضایی "استار سیتی" همان مکانی است که "یوری گاگارین" به عنوان نخستین انسان فضانورد در سال ? ????در آن برای سفر به فضا آموزش دیده بود و هم‌اکنون انصاری نیز به عنوان نخستین توریست فضایی زن در همین پایگاه خود را برای سفر به خارج از جو زمین آماده می‌کند .
انصاری در آموزشهای فضایی گسترده خود با موارد متنوع نظیر روش تحمل فشار شدید ناشی از شتاب سفینه در هنگام پرتاب و حتی شلیک اسلحه جهت دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی درصورت فرود اضطراری در جلگه‌های وسیع روسیه آشنا شده‌است .

"انوشه انصاری" علاوه بر علاقه‌مندی به سفر به فضا خود نیز هم‌اکنون در زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید سفینه‌های فضایی ویژه حمل توریستهای فضایی با شرکت "اسپیس ادونچرز" و همچنین آژانس فضایی روسیه وارد مذاکره شده‌ است . 
انوشه انصاری که در سال 1967 (1347) در تهران به دنیا آمده ، در سال 1984 (1364) به همراه خانواده‌اش به آمریکا رفت. پس از به پایان رساندن دبیرستان ، در دانشگاههای جورج میسون و جورج واشنگتون به آموختن پرداخت و با درجه بالا در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و برق آموزش خویش را به پایان برد.

پس از ازدواج با مشارکت همسرش ، حمید انصاری ، شرکت
Telecom Technologi را در سال ???? در تگزاس بنیان‌ گذارد. این شرکت که در حوزه‌‌ وسایل مخابراتی متمرکز بود ، به زودی موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و درآمدش در سال ???? به ??.? میلیون دلار رسید. ثروت وى را بیش از ششصد میلیون دلار برآورد مى کنند. در سال ????، پس از دریافت جایزه‌ برتری در کارآفرینی (Entrepreneurial Excellence Award) ، عکس انوشه انصاری بر روی جلد Working Women
ظاهر شد.
علاوه بر این،
Ernst and Yoدر سال ???? او را به عنوان کارآفرین سال شناختند. در سال ????، مجله‌ Fortune نام او را در میان «برترین ?? نفر زیر سن ?? سال» گذاشت که به معرفی جوانان موفق در آمریکا اختصاص دارد.
انوشه انصاری به دلیل علاقه به فضانوردی،جایزه
?? میلیون دلاری انصاری-ایکس را به اولین فضاپیمای خصوصی (تجاری) که به ارتفاع ???
کیلومتر برسد ، و بتواند این کار را در عرض دو هفته دوباره تکرار کند ، اهدا کرد. همان‌طور که تصور می‌شد ، این جایزه شرکت‌های خصوصی زیادی را تشویق به سرمایه‌گذاری در توریسم فضایی کرد .
24 تیم از ? کشور ، در این رقابت شرکت کرده و پروازهای آزمایشی خود را در تابستان سال گذشته آغاز کردند، و اولین مجموعه از پروازها از اواخر شهریور 1384 آغاز شد . برنده جایزه انصاری-ایکس فضاپیمای

SpaceShipOne بود ، که با پروازهای موفقش 7 و 12 مهرماه 1384 در مسابقه برنده شد.

 ¢آنا لی تینگل فیشر (به انگلیسی: Anna Lee Tingle Fisher ) فضانورد و پزشک آمریکاییست.خانم مگنوس متولد ???? ایالت نیویورک بوده و دکترای خود را در رشته پزشکی از یو سی ال ای دریافت نموده است.وی اولین مادر در فضا است.[?]وی تا کنون در ماموریت STS-51-A شرکت نموده و در ماموریت های آتی برنامه‌های شاتل نیز شرکت خواهد داشت.

¢ پاملا ملروی (متولد ???? کالیفرنیا) فضانورد و فرمانده‌ی ماموریت اس‌تی‌اس ??? فضاپیمای دیسکاوری بوده است.[?]خانم ملروی که سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا است در جنگ خلیج فارس در سال ???? به‌عنوان خلبان نیروی هوایی شرکت داشت.وی دانش آموخته سال ???? از دانشگاه ام آی تی در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاره‌ای می‌باشد.

¢ پگی آنت ویتسون (به انگلیسی: Peggy Annette Whitson ) متولد ???? ایالت آیووا، پژوهشگر و فضانورد آمریکایی است.وی در سال ???? میلادی، موفق به دریافت درجه دکترا از دانشگاه رایس در رشته بیوشیمی شد.خانم ویتنی که سابقه‌ای بسیار درخشان در ناسا دارد تا کنون در ماموریت های بسیاری شرکت کرده ، و در ISS Expedition-16 فرمانده ایستگاه بین المللی فضایی بوده است[?].ویتسون با ??? روز در فضا، با سابقه ترین فضانورد ناسا است.[?]انده ماموریت STS-120 و نیز خلبان اول ماموریت های STS-92 و STS-112 شاتل های فضایی بود.

¢ تریسی الن کالدول (به انگلیسی: Tracy Caldwell ) متولد ???? کالیفرنیا، پژوهشگر و فضانورد آمریکایی است.وی دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس در رشته شیمی-فیزیک در سال ???? تحصیل نمود.[?]خانم کالدول تا کنون در ماموریت اس‌تی‌اس-??? ناسا شرکت کرده است.

¢ جو-ان الیزابت میلر هیگن بوتهام (به انگلیسی: Joan Elizabeth Miller Higginbotham ) فضانورد آمریکایی بود.وی در ماموریت STS-116 فضاپیمای دیسکاوری شرکت داشت.[?]وی کارشناسی ارشد خود